fbpx

פארק אקולוגי הוד השרון

מחפשים מקום נעים לגיחה שבין טבע לעיר, כזה שלא מחייב נעלי הרים ואפשר להגיע גם עם עגלה?

כזה הוא בדיוק הפארק האקולוגי בהוד השרון. מדובר בפרוייקט אקולוגי שיקומי של תל הזבל שהיה קיים במקום עד שנות התשעים, ובנחל הדר, אחד מיובליו של הירקון. במקום הוקמו שני אגנים ירוקים המורכבים משכבות חצץ וצמחיית מים מיוחדת המסננת את מי הקולחין המוזרמים לאגנים. המים המטוהרים מוזרמים בחזרה לנחל הדר ומשם לירקון.

חניית המקום נמצאת בסמוך לאזור התעשייה של העיר ומשמשת מעין חוצץ בין הטבע לעיר. הפארק מורכב מאגם מלאכותי גדול, המוקף שבילי הליכה, גשרונים ונקודות ישיבה ותצפית.

במרכז האגם ישנו אי קטן המרכז עליו את מגוון הציפורים והעופות המגיעות למקום הודות למרקם הטבעי שנוצר בו. ניתן לצפות בקורמורנים, שחפים, יאוריות מצריות, אנפות ומגוון גדול נוסף של ציפורים.

הגבעה המתנשאת בנוף, הייתה בעבר הר של זבל ששוקם וכיום הגבעה חרוצה שבילים המיועדים לרוכבי אופניים, רכבי שטח והולכי רגל העולים לראש ההר לתצפית מקסימה של 360 מעלות על כל האזור.

לנוחיות המבקרים במקום, ישנו פוד טראק בכניסה לפארק עם פינות ישיבה, שם ניתן להצטייד בקפה, פיצה, בייגל או גלידה. כמו כן לאורך השבילים פזורים ספסלי ישיבה, מתקני ספורט, שירותים, מתקני צפרות מוסלקים לצפייה בעופות המים. ממליצה לכם להגיע עם מחצלת, פירות ונשנושים ולמצוא לכם נקודה נעימה לאתנחתא.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!
צרו קשר