fbpx

לאוטרברונן שוויץ, לב האלפים הברניים

שוכן בלב האלפים השוויצריים, לאוטרברונן הוא כפר ציורי שכובש את המבקרים בו עם נופיו עוצרי הנשימה, המפלים השוצפים והאווירה האלפינית המקסימה. מוקף בהרים נישאים ועמקים ירוקים, פנינה זו מציעה מגוון של פעילויות תיירותיות, מסלולי הליכה ומפלים מעוררי כבוד שהופכים אותה ללוקיישן מושלם לחובבי טבע. בעיירה עצמה תוכלו להנות מבתי הקפה והמסעדות, מלונות, מפגש עם תיירים מכל העולם ממש כמו כל עיירה שוויצרית קלאסית. היתרון הגדול של לאוטרברונן הוא מיקומה המיוחד בארץ המפלים, זו נקודת יציאה נהדרת לטיולים באזור ולהעפלה לפסגות האלפים הברניים הסובבים אותה. 
בין אם אתם מגיעים ברכב, בקרוואן או עם רכבת- ההגעה ללאוטרברונן פשוטה ונוחה מכיוון אינטרלאקן או לוצרן- ישנה חנייה גדולה בפאתי העיר, חניוני קרוואנים ויעילות רכבות ה SBB כמו שניתן לפגוש רק בשווייץ.

בטיול רגלי בכפר המקסים לאוטרברונן, יקבל את פניכם המראה הקסום של מפל שטאובך. צולל מגובה של 297 מטרים, זהו אחד המפלים הגבוהים ביותר באירופה. הערפילית העדינה שהוא יוצר מעניקים אווירה של קסם לסביבה. צאו להליכה בשביל המסומן היוצא מרחבת החנייה שבשולי העיירה כדי להתקרב למפל. במידה ותבחרו לעלות עד אליו, תוכלו ממש לעמוד מאחורי המפל ולהנות מנקודת מבט שונה ומיוחדת אל עבר העיירה והאזור מבעד לרסיסי המים.

לרגלי המפל ממוקמים שני הדברים שהכי פחות הייתי מצפה לראות בלב ליבה של מעוז התיירות השוויצרי: בית קברות ומגרש משחקים לילדים. 
אבל אצל השוויצרים, כמו השוויצרים הם לא משאירים חלקת אדמה שאינה מטופלת ומשתלבת בסביבה צורה היפה והאורגנית ביותר.

מהעיירה, יוצא שביל הליכה או רכיבה על אופניים איתו תוכלו להגיע לביקור במפלי טרומלבאך.
בתוך ערוץ הררי, מפלי טרומלבאך הם אחת האטרקציות האייקוניות ביותר של לאוטרברונן. המפלים מגולפים בשלג הנמס של קרחוני איגר, מונך ויונגפראו, וכוללים סדרה של עשרה מפלים, היוצרים מחזה מהפנט של מים זורמים, הדים רועמים וקשתות בענן מעורפלות. מבקרים יכולים לחקור את פנים ההר דרך מנהרות ומעליות כדי לחזות בכוח הגולמי והיופי של הטבע בסביבה אלפינית ייחודית זו.

לאוטרברונן היא גן עדן למכורי אדרנלין, ומציעה מגוון רחב של פעילויות חוץ. מצנחי רחיפה מעל העמקים מספקים חוויה מלהיבה ותצפית ממעוף הציפור על הנוף הציורי.  שבילי רכיבה על אופני הרים, טיפוס צוקים וויה פראטה, הופכים את לאוטרברונן ליעד קלאסי עבור חובבי ספורט אתגרי.

מלאוטרברונן תוכלו לעלות לעיירות מיורן או וונגן, שתיהן עיירות ללא כניסת רכבים ועל כן ההגעה ברגל או ברכבת.
כדי להגיע למיורן עולים ברכבל לגרוטשאלפ ומשם רכבת למיורן (או לחלופין הליכה רגלית של כשעה). ממיורן ניתן לעלות לפסגת השילטהורן ויש שיגידו שדווקא התצפית מגובה ביניים זה (2,960 מ’) מספק את נקודת המבט המיוחדת ביותר באזור.
טיול במיורן אפשר לשלב עם אחד משני המסלולים המקסימים באזור-  The North face trail | The flower trail שני מסלולי ההליכה מספקים הצצה ליופי הגולמי של האלפים השוויצרים, נופים עוצרי נשימה של קרחונים, מפלים וכרי דשא אלפיניים. שביל הנורת’ פייס הוא מסלול מעגלי של 8.4 ק”מ הנמשך בערך שלוש שעות פלוס עצירות צילום והתמוגגות מכל היופי 🙂 המסלול עביר ממאי עד אוקטובר.

מלאוטרברונן או מגרינדלוולד ניתן לעלות לפסגת הר פירסט או ל- Top of europe, היונגפראויוך במיטבו.
תחנת הרכבת של קליינה שיידג ממוקמת לרגלי המפנה הצפוני של היונגפראו, מונך ואייגר. זוהי התחנה האחרונה לעולים אל פסגת יונגפראויוך (3,454 מ’). מכאן יוצאת רכבת שיניים, בטיפוס תלול – 1,393 מ’ –  אל הפסגה הגבוהה ביותר של האזור.  התחנה בקליינה שיידג מקשרת בין מסילת הרכבת של עמק לאוטרברונן למסילת הרכבת של העיירה גרינדלוואלד, הנמצאת מצידו השני של הרכס.
עלייה להר פירסט 64 CHF לאדם. על ההר, צעידה פנורמית: קליף ווק ומשם מומלץ לצאת למסלול הליכה אל אגם בכלפסי (שעה לכל כיוון).

בסמוך ללאוטרברונן שני חניוני קרוואנים מומלצים-

Camping Jungfrau

Camping Breithorn

 

לאוטרברונן היא רק מוקד אחד בטיול באלפים הברניים, שימו לב שאתם משלבים בטיול באזור גם את גרינדלוולד וקניון הגליישר הסמוך, אינטרלאקן ועלייה לתצפית הארדר קולם, איטסלוולד והליכה למפל גיסבאך.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!
צרו קשר