fbpx

חופשה מהחלומות- איי סיישל

מה אם הייתי אומרת לכם שבתוך שש שעות טיסה בלבד תגיעו לחופים מהיפים ביותר בעולם, כאלו המתחרים במקסיקו ובמלדיביים?
ארכיפלג איי סיישל שבאוקיינוס ההודי, מזרחית לאפריקה הוא יעד מהחלומות, מגיע עם ריזורטים מפנקים, חופים עוצרי נשימה ויערות טרופיים.
אז איך מתחילים לתכנן חופשה ליעד המיוחד הזה? איזה תקציב להקצות? איך עוברים בין האיים ואיפה מטיילים? מה החסרונות של המקום?
כל התשובות פה במדריך לאיי סיישל.

 

מטבע

המטבע בסיישל נקרא רופי סיישלי שקל אחד = 4 רופיות סיישליות. האם מקבלים גם מטבע זר? כן! בסיישל מקבלים גם יורו

שפה

שלוש השפות הרשמיות באיי סיישל הן קריאולית סיישלית, צרפתית ואנגלית. מרבית האנשים ונותני השירותים הם דוברי אנגלית כך שלא צפוי פער בתקשורת.

מזג אוויר

מזג האוויר בסיישל טרופי, כך שחם ולח בכל חודשי השנה. הממוצע השנתי עומד על 30 מעלות והעונה היבשה היא בין אוקטובר לאפריל, בה פחות גשום והים רגוע יותר. העונה הרטובה היא בין מאי לספטמבר, תקופה גשומה יותר בה הים יותר סוער.

נהיגה

בסיישל הנהיגה היא בצד שמאל של הכביש, הנהג בצד ימין. מכיוון שהכבישים צרים יחסית והתעלות בשול הדרך עמוקות מומלץ לשכור רכב קטן ונח.

טיסות ישירות לאיי סיישל יוצאות עם חברת אייר סיישל וארקיע ואורכות שש וחצי שעות לכל כיווון
טיסות קונקשן עוברות באתיופיה ובדובאי.

מה כולל כרטיס טיסה?

אייר סיישל– כרטיס טיסה כולל כבודה: מזוודה של 30 ק”ג וטרולי של 7 ק”ג. בנוסף מוגשת ארוחה במטוס.
ארקיע: כבודה בתוספת תשלום נוסף.

 מחירי הכרטיסים נעים בין 650 דולר לאדם ועשויים להגיע ליותר מאלף דולר לאדם בהתאם לתאריכים מבוקשים.

בטרם טיסתכם לסיישל, עליכם למלא טופס כניסה דיגיטלי מול רשויות ההגירה הממשלתיות. קבלת ויזת הכניסה אורכת מספר שעות, לכן אל תחכו לרגע האחרון.

לטופס זה יש לצרף:
פרטי יצירת קשר
דרכון
תמונת פנים 
פרטי טיסות
אישורי הזמנת מלונות

כשמגיעים לחופשה במדינה  המורכבת מ- 115 איים, כל אחד מהם יפה וקסום בפני עצמו, כדאי להכיר את הדרכים לעבור לפחות בין האיים המרכזיים שבהם על מנת לחוות ולהכיר את החופים השונים, שמורות הטבע והעושר הטבעי והאנושי.
האיים המרכזיים בסיישל הם מאהה, האי הגדול ביותר ובו נמצאת עיר הבירה ויקטוריה, פראלין, ולה- דיג.
השינוע בין האיים המרכזיים מתבצע באמצעות טיסת פנים או מעבורת. אל האיים הקטנים יותר ניתן להגיע באמצעות הזמנת שיט פרטי.
חשוב מאוד שעוד לפני שאתם מזמינים מלונות, תבדקו את זמינות המעבורות והטיסות ותחליטו על חלוקת ימים בין האיים.

שדה התעופה הבינלאומי נמצא במאהה ושם תנחתו בהגיעכם מהארץ. בצמוד לשדה הבינלאומי, נמצא שדה התעופה לטיסות פנים, ממנו יוצאות הטיסות הסדירות אל עבר האי השני בגודלו- פראלין. בפראלין שדה התעופה לוקאלי בלבד לטיסות פנים, אליו מגיעות בעיקר הטיסות מהקו הסדיר ממאהה. בלה דיג אין שדה תעופה, הדרך היחידה להגיע אליו היא בשיט. 
גם במאהה וגם בפראלין, מומלץ להגיע לשדה כשעה לפני מועד הטיסה על מנת לבצע צ’ק אין ולמסור כבודה.

מחיר לטיסת פנים – 158יורו לאדם בין מאהה לפראלין. הטיסה נמשכת 15 דקות.
את הטיסות תוכלו להזמין מהאתר הרשמי של אייר סיישל תחת הלשונית  Domestic או בקישור הזה  
הטיסות יוצאות בתדירות יחסית גבוהה משעות הבוקר ועד שעות הערב.

קווי המעבורות בין האיים המרכזיים הם:

מאהה- פראלין: שיט של שעה

מאהה -לה דיג (ישיר): שעה ועשר דקות- 72 יורו לאדם

מאהה- לה דיג (דרך פראלין): שעה וחצי עם עצירה קצרה בפראלין

פראלין- לה דיג: 15 דקות- 15 יורו

על מנת להצליח לטייל באמת בסיישל, מומלץ מאוד לשכור רכב לתקופת השהות וכך להגיע בקלות ממקום למקום. ישנה אפשרות לטייל באמצעות מוניות, אך הן יחסית יקרות וזה הופך מהר מאוד לעסק לא כלכלי כשכל נסיעה עולה כמו יום השכרה שלם. החלק המאתגר  כששוכרים רכב במדינת האיים הוא שהנהיגה מתבצעת בצד שמאל של הכביש, וזה בנוסף לכבישים צרים מאוד ובעלי תעלות עמוקות בשוליהם. (בסיישל אין אפשרות לתיירים לשכור אופנוע על פי חוק).

מחיר
התעריף היומי לשכירת רכב קטן מתחיל ב- 50 יורו ליום ועולה בהתאם לסוג הרכב.

מומלץ לבחור ברכב הקטן ביותר שיתאים להרכב שלכם, וזאת מכיוון שהכבישים צרים ומאתגרים מספיק גם בלי רכב גדול.
הדלק בסיישל זול מאוד ותאלצו להתאמץ מאוד על מנת לשלם יותר מכמה עשרות שקלים למספר ימים של נסיעות.

ביטוח
את הרכב השכור תקבלו עם ביטוח חובה וצג ג’, אך אם תרצו להוסיף ביטוח מקיף תוסיפו 10-30 יורו לכל יום השכרה.

מקומות איסוף והחזרה גמישים
מקומות איסוף והחזרת הרכב השכור גמישים מאוד, זאת מכיוון שמרבית התיירים נעים בין האיים השונים- מעברים אלו מייצרים צורך בנקודות רבות יותר מאיסוף והחזרה בשדה התעופה בלבד. מי שבוחר לעבור בין האיים במעבורות ולא בטיסות פנים, צריך להגיע לנמל הנמצא בנקודה שונה משדה התעופה, לכן מקובל מאוד לאסוף ולהחזיר רכבים בנמל (במאהה ובפראלין). כמו כן ישנן חברות השכרה המאפשרות להחזיר רכבים גם בחלק מהמלונות.

חברות השכרה

חברות מומלצות להשכרת רכב במאהה ופראלין:

 Kreol Services
Support: + 248 2618568

 
 

מקובל לחשוב שחופשה בסיישל תהיה יקרה מאוד כשנחשפים למחירי הריזורטים הגבוהים, אך תופתעו לגלות כי ניתן לטייל בה גם מבלי להוציא סכומי עתק.
החסכון המשמעותי ביותר יהיה בגזרת הלינה-  לשכור דירה או לישון במקומות אירוח פשוטים יותר יחסוך לכם דרמטית בעלויות.
מקומות לינה כאלו יהיו נפוצים יותר באי לה דיג.
דרך נוספת לחסוך בעלויות- במקום לשכור רכב בעלות של 50 יורו ליום, תוכלו לקנות בשדה התעופה כרטיס לתחבורה ציבורית.
מחיר כרטיס לנסיעות ללא הגבלה למשך ארבעה ימים יעלה לכם 10 יורו.

בעוד שאיי סיישל זהו יעד רומנטי מאוד, קלאסי לזוגות וגם למשפחות עם ילדים, כמעט ואין בכלל חיי לילה. במידה ואתם יוצאים לחופשת חברים, פה לא תמצאו מסיבות חופים או אווירה תרמילאית.

קבלו 5 המלצות לריזורטים מהטובים בעולם:

Four Seasons Resort Seychelles

אתר הנופש פור סיזנס סיישל נמצא באי המרכזי מאהה, כ- 20 דקות נסיעה משדה התעופה הבינלאומי ובסמוך לחוף המקסים Petite Anse. אתר הנופש כולל ספא, מסעדות, מרכז כושר, בריכת שחיה וביתן ספורט מים. כל הווילות ממוזגות וכוללות בריכה פרטית ופטיו. אתר הנופש מציע פעילויות לילדים ללא תוספת תשלום, כמו: שנורקלינג, גלישת רוח ודיג.

JA Enchanted Island Resort Seychelles

אתר הנופש JA אנצ'נטד איילנד סיישל, ממוקם באי פרטי מול החוף של מאהה (Mahé), ובמרחק של פחות מ-15 דקות שייט בסירת מנוע מהירה ממנו. הריזורט כולל מסעדה, טרסה עם בריכת אינפיניטי, ספא, מתקני כושר, מבחר של פעילויות ספורט מים כמו שנורקלינג וקיאקים. לרשותכם במקום וילות וחדרים עם שירות משרת אישי 24 שעות ביממה וחלקן עם בריכה פרטית.

Raffles Seychelles

אתר הנופש ראפלס סיישל ממוקם באי פרלין בסמיכות לאחד החופים היפים ביותר בעולם - Anse Lazio, וסמוך לוואלה דה מאי (Vallee de Mai), שהינו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. במרחק של 15 דקות שייט במעבורת תגיעו לאי קורייז (Curieuse), ביתם של 500 צבי אלדברה. הריזורט מציע וילות מפוארות עם בריכה פרטית אל מול הנוף. המתקנים המוצעים במקום כוללים את מועדון הילדים Sugar Palm ו-6 מסעדות וטרקלינים. הספא של אתר הנופש כולל חדרי טיפולים פרטיים חיצוניים, המשקיפים לאוקיינוס הכחול והשליו ולנוף טרופי.

Constance Lemuria

אתר הנופש קונסטנס למוריה ממוקם באי פרלין במרחק של 5 דקות נסיעה מנמל התעופה של האי. הריזורט מציע רצועת חוף יפייפיה, בריכה בשלושה מפלסים וסוויטות ו-וילות מרווחות וכולל ספא מוקף בגינה שופעת וארבע מסעדות. יש בו גם 5 ברים וגישה חופשית לאינטרנט אלחוטי. הספא באתר מציע מגוון של עיסויים וטיפולים לרגיעה, ומוקף במבוק ועצי דקל. מתקני הספורט כוללים מגרש גולף בן 18 גומות, שני מגרשי טניס, טיולי צלילה וגלישת רוח.

Anantara Maia Seychelles Villas

אתר הנופש המפואר אננטארה מאיה סיישל וילאס ממוקם במאהה (Mahe) ומציע וילות מפנקות שמשקיפות על האוקיינוס ההודי, מסעדת גורמה ומרכז בריאות וספא. כל הווילות כוללות שירות של משרת אישי ייעודי ובריכת שחייה פרטית עם שפת אינסוף. תוכלו ליהנות מארוחת ערב לאור נרות על החוף או מברביקיו פרטי על הטרסה בווילה שלכם. תוכלו גם ליהנות מיוגה ומצ’י קונג או להתאמן בחדר הכושר. פעילויות נוספות כוללות צלילה, שנורקלינג, קיאקים וגלשני סאפ. תכנית מיוחדת לילדים מציעה טיולים, טיפולי ספא לילדים ושיעורי שחייה. מקום האירוח נמצא במרחק של 20 ק"מ מוויקטוריה (Victoria) ובמרחק של 10 ק"מ מנמל התעופה הבינלאומי של סיישל. חניה זמינה במקום חינם.

 
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!
צרו קשר