fbpx

עם קרוואן וילדים בדרום שווייץ

אז הגענו לחלק האחרון של סיפור הטיול שלנו לשוויץ ולאלפים הצרפתיים, מסיימים בדרום שוויץ, קנטון הואלה הנהדר. לאחר שהניסיון הראשון שלנו להגיע לכאן מכיוון לוצרן לא צלח הודות לשלגים שחסמו חלק מהדרך, לא הרמנו ידיים והדרמנו מכיוון ג’נבה.

הקנטון עובר בין הפסגות הגבוהות ביותר בשוויץ, בראשן הר המטרהורן ובו הקרחונים הגדולים ביותר- קרחון אלטש וגורנר. יש פה אופי קצת אחר, כבר בהגעה לאזור מרטיני מפתיעים אותנו שטחים עצומים של כרמים, אזור זה נחשב לחבל היין של שווייץ ויחד עם כפרים מקסימים, טירות ותחושת העבר שהשתמר פה, בהחלט נוסף מימד נוסף לטיול באזור המיוחד הזה.

הכניסה למחוז (קנטון) מתבצעת תוך היפרדות מאגם ג’נבה, וירידה לעמק המוקף בהרים עוצמתיים, מכוסי כרמים, בגדול מומלץ פשוט לצלם פה וידיאו של הנסיעה ולהשתמש בו בחזרה בארץ בתור מדיטציה וחיזוקים לנפש והשראת הנחת.

למי שמעוניין לעצור לביקור במרטיני תוכלו למצוא שם את מוזיאון כלבי סן הברנרד, שהם בפני עצמם אחד מסמליה של שוויץ- כלבי החילוץ בשלג הענקיים ומלאי הפרווה הנושאים על צווארם חבית קטנה עם צידה למחולצים. (בדצמבר יש פה שוק קריסמס נהדר)

אנחנו סטינו מן הדרך אל עבר ורבייה, בחורף עיירת סקי משובחת ובקיץ תצפית משגעת על כל האזור. לקח לנו זמן מה להעפיל אל ורבייה הממוקמת בראש פסגה. הדרכים אליה מפותלות וצרות אך הנוף הנשקף בהגעה לחלוטין שווה את הנסיעה. מורדות ירוקים משובצי בקתות,גבעות מושלגות, מה צריך יותר?

לאחר אתנחתת צהריים בלוקיישן המשובח ירדנו חזרה אל עבר הדרך הראשית והגענו לסיון.
במידה ואתם מחפשים נקודת בסיס ממנה תרצו לצאת לטיולים באזור- סיון זה המקום. עיר עתיקה המשולבת בעיירה המודרנית בצורה כל כך נהדרת. סמטאות משובצות בתי קפה ומסעדות קטנות, שווקי איכרים לתוצרת מקומית והכל משתלב בהרמוניה מופלאה. מעל העיר מתנשאות שתי גבעות, בראש כל אחת מהן טירה, ניתן לעלות בטיול רגלי אל הטירות שמספרות על עברה של העיר ולצפות על האזור.

יש לי חיבה מיוחדת לכפרים וערים שלצד היותן יעד תיירותי, מספקות לב פועם של חיים מקומיים, מאפשרות צפייה ביום יום קצת שונה,קצת דומה וחיכוך אותנטי עם תושבי המקום ולא רק נותני שירות במציאות מדומה.

תוך כדי השיטוטים שלנו בעיר מצאנו מן פארק מזרקות מתוק לילדים. במקום מגרש חול גדול המתחם היה מלא מן אבני זכוכית קטנות ומן האדמה יצאו זרנוקי מים. יהלי מהר מאוד השתלב עם הילדים המקומיים ושוב הוכיח לנו שאנחנו יכולים לתקשר ולשחק עם כל אדם. שפה שונה לא צריכה להוות חסם בדרך ליצירת קשרים חדשים.

מסיון המשכנו בדרכנו אל ויספ שם זכינו להגיע לאתר הקמפינג הטוב ביותר בכל הטיול! העיר סיפקה לנו בעיקר מוקד לקניות והצטיידות, בכל זאת, טיול בקרוואן עם ילדים זה אומר שמבשלים והרבה.

כל האזור מלא באתרי קמפינג שווים וכל שנותר לנו הוא לערוך השוואות בין אתרי הקמפינג השונים באפליקציה ולבדוק מה יש בכל אתר, מחירים, דברים שימושיים.

לבסוף הגענו לאתר קמפינג בו מעבר לשירותים ומקלחות נקיים, ברמה מעולה, היו חדר כביסה, מטבח, מתקני טיפוס לילדים, בריכה גדולה, מסעדה וכמובן כל מתקני התפעול של הקרוואן, בהם נקודות התחברות לחשמל, נקודת ריקון מים אפורים ושחורים ונקודת מילוי מים. לקמפינג משרד קבלה עם צוות שעוזר ממש בכל דבר. באזור זה מאוד מורגשת השפה הגרמנית בשונה מהצרפתית שחווינו עד כה.

פרטי הקמפ:

Camping Mühleye

Visp, שווייץ

‏‪+41 27 946 20 84‬‏

ויספ היא נקודת מוצא אל צרמאט וסאס- פה. הדרך מתפצלת בסטנדלריד ושם כדאי להחליט האם ממשיכים  אל עבר צרמאט, עיירת נופש למרגלות הר המטרהורן או אל סאס פה המשמשת בעיקר כעיירת סקי בחורף.
משתי הנקודות ניתן רק לחזור חזרה באותה הדרך אל ויספ.

מויספ המשכנו אל הנקודה האחרונה במסלול זה- פיש- הנקודה האידיאלית לצפייה בקרחון אלטש המרשים, כאן אנחנו בעצם צופים אל היונגפראו מהכיוון הדרומי. בקיץ זה אזור אידיאלי ליציאה למסלולים רגליים ובחורף כמובן עוד אתר סקי.
ניתן להשאיר את הרכב בפיש ולעלות אל בטמראלפ בפסגה.

מסקנותינו מהמדינה המטורפת הזו:

זה קטע עם שווייץ, גם אם ננסה לא נצליח להגיד- וואלה פה היה הכי יפה, זה האזור הכי מומלץ לטיול.
ברגע שהגעתם לפה אתם מבינים שכל פינה יפה, ההרים העוצמתיים, מרבדי הדשא הירוקים והבקתות שכמו נשתלו במורדות ההרים בכוונה, כדי שהכל יראה כמו גלויה, האגמים בצבע טורקיז והקרחונים!
בקיצור, אם אתם מחפשים יעד לטיולי נופים וטבע, זהו ללא ספק בין המוצלחים ביותר שבהם.

יאללה הלכתי להתחיל לכתוב על מסלול הטיול שלנו בצפון ספרד והפירנאים, תעקבו בקבוצה (ילדים מטיילים) מתי הפוסט יפורסם ואחריו כבר בקנה פוסט שכולו סופ”ש חורפי בצפון איטליה.

עוד פחות משבועיים אנחנו יוצאים לחודש שלם של טיול קרוואנים בנורווגיה, מוזמנים לעקוב אחר עדכונים בזמן אמת בקבוצת הפייסבוק ובאינסטגרם, והיי, אם כבר טיילתם שם זה הזמן לפנק בטיפים איכותיים 🙂