fbpx

נחל עמוד תחתון

התקופה הטובה ביותר לטייל בארץ בעיניי היא המחצית השנייה של החורף.  אחרי ימים גשומים, נטייל במרבדים ירוקים, משובצים התחלה של פריחה והתחדשות.

ממש רגע אחרי ט”ו בשבט ניצלנו שישי ללא גשמים כדי לצאת קצת לטבע עם הילדים. בתקופות עמוסות במטיילים אנחנו מחפשים דווקא את המקומות הפחות מוכרים ומתוירים. אז וויתרנו על דרום אדום ועל כל אזור החרמון והחלטנו להגיע לאחד המקטעים הפחות מוכרים של נחל עמוד- נחל עמוד תחתון.

בשנים גשומות במיוחד הנחל זוכה להתהדר בזרימה יפה, שהולכת נהדר עם נוף המצוקים והמערות הרבות המאפיינים את האזור. באזור זה ניתן לראות את ה’עמוד’ של נחל עמוד- ניצב אבן גבוה ומרשים.

איך מגיעים?

מסלול הטיול של נחל עמוד הוא אחד המסלולים הארוכים בארץ. ניתן כמובן לצאת לטיול ארוך לכל אורך המסלול, אך כשמטיילים עם ילדים אני ממליצה לבחור מקטע קטן מהנחל ולהתמקד בו.

בטיול הזה התמקדנו בחלק קטן ממסלול הטיול של נחל עמוד תחתון. המסלול מתחיל מכביש הגישה לחוקוק ומסתיים בעין נון, הסמוך למושבה מגדל.

עיקר המסלול הוא במגמת התקדמות דרומה אל עבר עין נון, אך אנחנו בחרנו דווקא להתמקד בחצי ק”מ צפונה מנקודת ההתחלה, לעבר העמוד של נחל עמוד.
מחנים בצד הכביש ויורדים דרך השער המסומן. מיד נשים לב כי יש לנו התפצלות- דרך אחת מובילה ישר וצפונה לעבר העמוד, והדרך השנייה פונה שמאלה לעבר זרימת הנחל המתקדמת מתחת לגשר הכביש ממנו הגענו. מסלול זה ייקח אתכם דרומה למעין עין נון.
מדובר פחות או יותר בכחצי ק”מ לכל כיוון, מסלול קליל וכייפי המאפשר לנו מרחב לחקור את הטבע, ליהנות מהפריחה, לגלות את המערות הרבות באזור ולצפות במגוון בעלי החיים באזור.
לאורך המסלול בתקופות של גשמים, ישנה זרימה בערוץ הנחל ויש לקחת בחשבון כי צריך לחצות אותו מספר פעמים. כדאי להגיע עם נעליים חסינות למים (יש אבנים מסודרות למדרך נוח לחצייה אך ילדים קטנים עשויים להירטב). יהלי וברקאי נרטבו טיפה ואז פשוט החליטו להוריד נעליים ולהיכנס למים, בפברואר, עם סוודרים.
בנקודה המקבילה לעמוד האבן ישנו גשרון טבעי קטן שמתחתיו מפעפעת נביעה טבעית שמשתלבת עם מי הנחל. מי המעיין חמימים יותר ממי הנחל.

חשוב לדעת:
המסלול אינו מתאים עם עגלות ולכן מומלץ להגיע עם מנשא לתינוקות. אנחנו שכחנו את המנשא ולכן טיילנו עם ארבל (בת חמישה חודשים) על הידיים- בגלל שבחרנו להתמקד רק בחלק הקטן של המסלול, גם זה היה אפשרי.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!
ניוזלטר שכולו טיולים, תיירות, טיסות והמון השראה

מסלולי טיול מומלצים, טיפים נבחרים
ועדכונים מעולם התעופה והתיירות. 
הכל ישירות למייל של חברי הניוזלטר.

צרו קשר